Domino’s Pizza siparişlerini Ingenico iWE280 YazarkasaPOS’larla uydudan takip ediyor.

Domino’s Pizza, Ingenico Group Türkiye ile birlikte geliştirdiği özel sipariş takip sistemi ile kullanmak üzere, elinde bulunan 1350 adet başka marka YazarkasaPOS cihazını Türkiye’nin ilk ve tek GPS takip sistemi entegre cihazı Ingenico iWE280 yeni nesil yazarkasaPOSlarla değiştirdi.

PDF olarak yükleyin

Uçtan uca ödeme konusunda dünyanın ve Türkiye’nin lider şirketi Ingenico Group, Türkiye’nin en büyük ve en hızlı büyüyen evlere servis zinciri Domino’s Pizza ile birlikte Domino’s sipariş sistemi için özel bir uygulama geliştirdi. Bu sistem ile Domino’s Pizza, 100’ü franchise mağazalarında olmak üzere toplam 1350 adet Ingenico iWE280 yazarkasasının entegre GPS özelliği sayesinde sipariş takibini online olarak yapabiliyor.

Dünyanın ödeme sistemleri konusunda lider şirketi Ingenico Group, Domino’s Pizza ile birlikte özel bir entegrasyon geliştirerek önemli bir işbirliğine imza attı. Bu işbirliği sayesinde Türkiye’nin en hızlı büyüyen evlere servis zinciri Domino’s Pizza’nın kapıdan çıkıp müşteriye ulaşıncaya kadarki tüm süreçleri detaylarıyla takip edilebiliyor. Ayrıca geliştirilen sistem sayesinde hızlı şekilde büyüyen Domino’s Pizza’nın yeni açılacak mağaza lokasyonunun belirlenmesinden siparişi müşteriye taşıyan motorlarının verimli kullanımına kadar geniş bir detayda destek sağlanıyor.

Ingenico Türkiye ve Ortadoğu Genel Müdürü Alpay Sidal Domino’s Pizza ile yapılan işbirliğinden büyük memnuniyet duyduklarını söyledi. Şirketlerin beklenti ve ihtiyaçlarına uygun entegrasyon yapmanın mümkün olduğunu kaydeden Sidal, “Dünyanın ödeme sistemleri konusunda lider şirketiyiz. Türkiye’de de önemli bir Ar-Ge çalışması yürütüyoruz. İş ortağımız Pavo ile birlikte Domino’s’un beklentilerini iyi anladık ve birlikte özel bir çözüm ve entegrasyon geliştirdik. Yapılan çözümde iWE280 YazarkasaPOS’umuzda standart bulunan GPS modülünü kullanarak siparişleri takibe aldık. Bu uygulamanın Dominos’a büyük verimlilik katacağını düşünüyoruz” dedi. Sidal, şöyle konuştu: “. Müşterilerimize sadece yazarkasa satmak istemiyoruz. Onlara katma değer yaratacak çözümler sunmayı hedefliyoruz, Domino’s Pizza bunlara en güzel örnektir. ”

Domino's Pizza Tedarik Zinciri, Satınalma ve Yatırımlar Direktörü Boran Uzun, bir milyon adet pizzayı dijital platformda sattıklarına dikkat çekerek, “Şirket olarak hem yeni ürün, hem de IT konularında ciddi yatırımlar yapıyoruz. İnovasyon Merkezi bizim için çok önemli. Burada ürün icat ediliyor, üretiliyor, pazarlaması yapılıyor ve dijitalde satışa sunuluyor. Tüm bu süreci bir üretim hattı olarak düşünüyoruz ve ürünle ilgili tüm süreçler İnovasyon Merkezimizde yapılıyor. Bu süreci de Ingenico ile birlikte geliştirdiğimiz entegrasyon ile sonuçlandırdık” dedi. Ingenico ile yapılan işbirliğinin iki temel nedeni olduğunu söyleyen Uzun, operasyonel bir verimlilik artışı istediklerini belirtti. Ingenico’nun tüm ihtiyaçlarına karşılık verdiğini kaydeden Uzun şöyle konuştu: “Ingenico cihazları teknik olarak beklediğimiz tüm özellikleri karşılıyor. Yeni nesil olması, GPS' in cihazın kendi içinde bulunması gibi… Bunların yanı sıra kullanım kolaylığı, küçük olması ve ergonomik yapısı ile de tercih nedenimiz oldu. Tüm bunlara ek olarak arızalanma oranının çok düşük olması, bakım ve servis hizmetlerinin çok hızlı olması da tercihimizi etkiledi.”

Boran Uzun şirket olarak yapılan IT yatırımı konusunda, Ingenico’nun en büyük işortakları arasında yer aldığını ifade etti. Şu ana kadar 100 adeti franchise mağazalarda olmak üzere toplamda 1350 adet Ingenico cihaz aldıklarını belirten Uzun, sisteme dair şu bilgileri verdi: “Önceden müşterinin kapısına gittiğimizde motorcu tutarı giriyordu. Bu sistemde hesap yanlış yazılabiliyordu ya da başka sorunlar çıkabiliyordu. Şimdi ise motorcu kapıda sipariş numarasını girdiği anda hem toplam tutarı hem de sipariş edilen ürünleri tek tek görebiliyor. Nakit ya da karta göre fişini kolaylıkla kesiyor. Bir diğer önemli sonuç da; motorcu kapıda müşteriye anket yapabilirken, hiçbir şey sormadan o adresin ev mi, işyeri mi olduğunu işaretleyebiliyor ve bu veriler anında depolanıyor. Böylece verileri segmente ederek CRM yapmış oluyoruz. Bu uygulama çağrı merkezi de dahil olmak üzere tüm siparişler için geçerli. Ayrıca iWE280 diğer markalara göre daha sağlam olduğu için arızalarla çok daha az karşılaşıyoruz ve bu da saha operasyonumuzu rahatlatıyor. Sonrasında da motorcuların topladığı verileri her akşam alıyoruz ve zenginleştirerek CRM sistemimizde değerlendirmek üzere veri ambarımıza koyuyoruz. Şu ana kadar 150 bin noktanın verilerini almış durumdayız. Yani 150 bin nokta ev mi, işyeri mi, en çok hangi pizza çeşidini tüketiyor, oraya varmamız ne kadar sürüyor gibi tüm veriler toplanmış durumda. Verisine ulaştığımız nokta sayısı önümüzdeki günlerde daha da çoğalacak. Bu veriler kesinlikle kişilerle bağdaştırılmıyor ve kullanılmıyor.

  • Paylaş